o-lej

Poradnik dla nowoczesnych

Techno nowinki, porady praktyczne

dla Ciebie i firmy

Pokaż się w sieci - daj się odnaleźć

Jeszcze kilka, a z całą pewnością kilkanaście lat temu strony internetowe przeznaczone były wyłącznie dla firm. Teraz, nie przesadzając, niemal każdy z nas albo prowadzi jakąś witrynę, albo ma za sobą etap, w którym interesował się tą tematyką. Nawet prowadzenie prywatnego bloga można zaliczyć do kategorii witryn www.
Trudno zatem wyobrazić sobie, że kiedy dzieci w szkołach uczą się podstaw programowania witryn internetowych, jeszcze dwa lata temu ponad połowa działających na rynku firm nie miała swojej strony internetowej. Chyba nie trzeba nikomu zbyt obszernie tłumaczyć, co oznacza tego rodzaju działanie – jeżeli nie ma nas w rzeczywistości wirtualnej, to dla rzeczywistości realnej również nie istniejemy.
Na polskim rynku coraz częściej spotykamy działalności, które funkcjonują od niespełna roku – wynika z tego, że nie obawiamy się zakładania działalności i nie straszne nam żadne zawirowania związane z księgowością, czy szeroko rozumianą papierologią.
Wracając jednak do myśli głównej – firmowa strona internetowa, to z całą pewnością strzał w dziesiątkę, aby usłyszano o nas w sieci. Witryna www to nie tylko opis naszej działalności, jej historia, galeria zrealizowanych dotychczas projektów, czy kontakt. To przede wszystkim doskonały nośnik reklamy. Bardzo często strona www zastępuje nam pierwszy kontakt z jakąś firmą.
Kiedy poszukujemy produktu, czy usługi wykorzystujemy w tym celu Internet – wyszukiwarka pokazuje wyniki wyszukiwania i zawsze znajdziemy coś, co spełnia nasze oczekiwania. Aby nasza strona pojawiała się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, powinniśmy postawić na pozycjonowanie – to usługa, która w sposób naturalny pokazuje naszą witrynę na pierwszej karcie wyszukiwarki, dzięki czemu każdy zainteresowany z pewnością do nas trafi.
Reklama w Internecie nie musi być kosztowna, wystarczy, że dobrze poprowadzimy swoje profile w portalach społecznościowych, czy wprowadzimy działalność do katalogu firm – dzięki temu, może małymi krokami, ale z pewnością sukcesywnie, docierać będziemy do szerokiego grona odbiorców.
Warto pomyśleć również nad prowadzeniem blogu firmowego. Ciekawe porady, wskazówki, zdjęcia z zaplecza, to coś, co wiąż cieszy się niesamowitym zainteresowaniem użytkowników.
Pamiętajmy jednak, że wszystko powinno odbywać się z ręką na pulsie. Zamiast dziesięciu profili w social media, wybierzmy dwa – jeden tekstowo-graficzny, drugi graficzny, dzięki temu nasi fani będą mogli śledzić wybraną przez siebie formę kanału. Z kolei na blogu nie musimy wcale publikować kilka razy w tygodniu, wystarczy tekst raz w miesiącu – ważne jednak, aby był on treściwy i zachęcał do odwiedzania strony.